Merchandiser
Reklama jest dźwignią handlu. W teraźniejszych czasach promocja napędza marketing. By z dobrym skutkiem sprzedawać towar bez ponoszenia dodatkowych kosztów, wystarczy, ażeby pojawił się merchandiser. Na co dzień pełni on rolę ambasadora marki a także zajmuje się budowaniem dobrych relacji z osobami, które mają wpływ na marketing towarów. Merchandiser pracuje w magazynie, uzupełnia zapas produktów na półkach, buduje ekspozycje promocyjne (na wyspach jak również końcach regałów) a także montuje duże regały wystawowe.
Merchandising to w skrócie dbanie o optymalną ekspozycję towarów jak również materiałów P.O.S. w miejscach sprzedaży, monitoring cen, działań konkurencji i kontrola stanów magazynowych. Miejsce ekspozycyjne musi robić złudzenie, ażeby klient nie przeszedł obojętnie obok takiego miejsca, powinno także zachęcać do zakupu promowanych produktów. Konieczna jest także przystępność towaru w miejscu, gdzie nabywca mógłby go poszukiwać.
Merchandiserzy wybierają dla swego produktu najlepsze miejsca na półkach. Jeżeli już towar posiada być dla dzieci, to powinien znajdować się na wysokości mniej więcej 130 cm, kiedy odbiorcami mają być dorośli to półki z towarem powinny być na wysokości od 150 do 190 cm nad podłogą. Takie jest najczęstsze pole widzenia, w którym zauważa się najwięcej. Merchandiser musi też zadbać o odpowiednią kolejność oraz eksponowanie towarów zgodnie z zasadami postrzegania. Jego misją jest przededukowanie mechanizmów towarzyszących zakupom i ich wykorzystanie.