Komunikacja wewnętrzna
Komunikację wewnętrzną w procesie zmian najprościej można zdefiniować jako obieg informacji wewnątrz firmy. Istotą skutecznej komunikacji wewnętrznej jest zasada trzech „I”: Informacja, Integracja, Interakcja. Informacja powinna być szybka, pełna i zrozumiała, dążyć do integracji pracowników wokół spółki i jej celów, dawać możliwość aktywnego włączenia się pracowników w życie firmy, dawać im poczucie realnego wpływu na proces decyzyjny. Istotą komunikacji w procesie zmian jest ich objaśnienie, przekonanie, pokazanie ich pozytywnego wpływu na firmę, lecz także korzyści, które zmiany przyniosą zwykłym pracownikom. Ludzie z natury boją się zmian, gdyż tracą przez nie poczucie bezpieczeństwa. Obawiają się utraty pozycji, statusu i kompetencji, są więc nastawieni sceptycznie wobec nich. <a href="http://martis-consulting.pl/prezes-od-komunikacji-wewnetrznej/">Komunikacja wewnętrzna</a> w procesie zmian jest pokazanie ich pozytywnego wpływu na firmę, lecz także korzyści, które zmiany przyniosą zwykłym pracownikom